IT-palvelut
IT-asioissa auttaa Koulutuskuntayhtymä Tavastian IT-palvelut
IT-asioissa lyseolaisia auttaa Koulutuskuntayhtymä Tavastian IT-palvelut.
IT-palvelut palvelevat erilaisissa tietotekniikkaan liittyvissä asioissa kuten laitteiden ja tietojärjestelmien toimivuudessa. Neuvomme myös ongelmatilanteissa.
Aloittaessaan opiskelun opiskelija saa henkilökohtaisen käyttäjätunnuksen, jolla hän pääsee kirjautumaan Koulutuskuntayhtymä Tavastian tietokoneille ja Moodleen.
Tavastian IT-ohjeet löytyvät Opiskelija Pertistä.
Mikäli salasana on vanhentumassa voi sen vaihtaa joko koulun koneella CTRL+ALT+DEL tai täältä.
Unohtuneen tai vanhentuneen salasanan voi vaihtaa linkistä. Tämä edellyttää että tiedot salasanan palauttamiseksi on aiemmin annettu. Mikäli nämä eivät onnistu, niin tulee henkilökohtaisesti hakea uusi salasana opintotoimistoista, IT-palveluista tai pyytää opettajalta. Salasanaa hakiessa tulee todistaa henkilöllisyys esimerkiksi opiskelijakortilla. Lyseon lukiossa uuden salasanan antaa opintosihteeri Tiina Hokkanen.
Opiskelija saa automaattisesti sähköpostin, joka on muotoa käyttäjätunnus@live.kktavastia.fi. Sähköposti on osa Office 365 -pilvipalvelua.
Tavastian verkko-oppimisalustana käytetään Moodlea. Moodle toimii osana lähiopetuksen tukena sekä tarjoaa joitakin verkkokursseja. Moodleen viedään opiskelun materiaaleja, tehtäviä sekä niiden palautuksia.
Opiskelijalle on OneDrive for Business (Office 365-pilvipalvelu) rajattomasti tallennustilaa. OneDrive on helppo tapa jakaa tiedostoja muille käyttäjille.
Opiskelijoilla on mahdollisuus käyttää omia laitteitaan Tavastian rakennuksissa, jolloin he voivat käyttää langatonta verkkoa nimeltä Tavastia-Open.
Opiskelijat voivat hankkia ohjelmia opiskelijahintaan. Office 365-pilvipalvelun kautta opiskelija saa käyttöönsä opiskelujensa ajaksi Office-paketin maksutta. Lisätietoa ohjelmistoista löytyy Opiskelija Pertistä.
Sivua päivitetty 19.6.2023 kello 14:16