Ammattiopisto Tavastian verkkosivuille on avattu chat-palvelu. Chatti toimii maanantaista perjantaihin kello 12–15 ja vastaamassa on opiskelijapalveluiden väkeä: koulukuraattorit, nuoriso-ohjaajat sekä opinto-ohjaajat.
Chat on tarkoitettu hakijoiden ja opiskelijoiden ohjaamiseen ja tukemiseen. Chatissa voi kysellä ihan samoja asioita kuin tavallisesti live-kohtaamisissakin. Chatti siis palvelee opiskelijoita ja koulutuksista kiinnostuneita samaan tapaan kuin Ohjauspiste.
Chat-palvelu löytyy Ammattiopisto Tavastian verkkosivuilla sivun oikeasta alalaidasta ja se ilmestyy automaattisesti näkyviin chatin aukioloaikoina. Palvelu toimii myös mobiilissa. Chatin yhteydessä kysytään käyttäjän sähköpostiosoitetta, jotta kysyjälle voidaan lähettää keskustelun sisältö jälkeenpäin. Mikäli chattiin vastaamisessa on viivettä, vastauksen kysymykseensä saa joka tapauksessa sähköpostilla.
Nuoriso-ohjaaja Anni Rahkonen on tyytyväinen uuteen työvälineeseen.
– Hädin tuskin saimme chatin auki, kun kysymyksiä alkoi jo tulla. Selvästi palvelu tuli siis tarpeeseen!
Opiskelijapalveluiden väki toivoo, että heihin oltaisiin rohkeasti yhteydessä, jos tarvitsee apua. Chat on yksi monista kanavista, jonka kautta jeesiä voi kysyä.
– Olemme saatavilla ja läsnä kuten ennenkin. Chat-palvelua on helppo käyttää, joten jos tuntuu, että tarvitsee apuja esimerkiksi jatkuvan haun kanssa tai jos tuntuu, että tilanne opiskeluissa ahdistaa tai masentaa, niin pistä ajatuksesi meille chatin kautta, Rahkonen pyytää.
– Ihan kaikkiin kysymyksiin emme suoraan tiedä vastausta, mutta lupaamme auttaa ja etsiä vastauksia. Rohkeasti siis kysymään!
Ohjauspiste on avoinna ma–pe kello 8–16 puhelimitse (03 6581 500) tai sähköpostilla (ohjauspiste@kktavastia.fi).
Lisää opiskelijapalveluiden toiminnasta poikkeusoloissa täältä
Sivua päivitetty 27.3.2020 kello 09.40