Tavastian asiakaspalvelun opettajat kävivät hakemassa oppia kiltakoulutoiminnasta Salon seudun Ammattiopistosta. Visualistien opettaja Johanna Lahtinen antoi monia hyviä kokemukseen pohjautuvia vinkkejä käytännön toiminnasta, jossa pääpaino on tiimityö- ja digitaidoilla. Dialogitaidot kehittyvät tiimeissä mm. ohjeella ”kuuntele, kunnioita, odota ja puhu suoraan”.
Saimme tutustua myös monialaiseen Pop up Collegeen, jossa oppimisympäristönä on kauppakeskus. Siellä opiskelevat visualistit sekä matkailu- ja catering-alan opiskelijoita.
Kuukausi sitten Tavastiassa vieraana oli Omnian kokkikilta ja Ekamin tarjoilija- ja kokkikilta. Yhdessä kehittäminen ja toisiltaan oppiminen on varsin antoisaa yli oppilaitosrajojen. Suunnitteilla on ison ja vaativan asiakastilaisuuden hoitaminen yhdessä ja yhteisen oppimateriaalin tekeminen.
”Tavastian tarjoilijat” ovat kovaa vauhtia matkalla viralliseksi Tarjoilijakillaksi. Killat avoimesti verkossa -hanke mahdollistaa opetuksen kehittymisen ja kehittämisen.
Tervetuloa Tavastian tarjoilijoiden oppimisympäristöihin somessa
www.facebook.com/tarjoilijakilta/
www.instagram.com/tavastiantarjoilijat/
Sivua päivitetty 6.11.2018 kello 12.48